Színvakság

És ezt most milyen ideológiával lehet megmagyarázni?

Egy értelmetlen és álságos vita dúl a bulvárpolitizálók közt. Az egyik oldal azt állítja, hogy városunk sose látott fejlődésének szemtanúi lehetünk, másfelől pedig úgy látják, hogy holtponton vagyunk, semmi se történik.

varosrombolas 02Egyéni gazdasági érdekek és pártpolitikai célok megjelenése az a több fórumon felvetett javaslat, hogy a városvezetés fontolja meg egyes utcák egyirányúsítását. Mindezt az Érdi Újság közlése szerint 2017. szeptember 27. napján tartott sajtótájékoztatóján mondta T. Mészáros András polgármester. Abban a blokkban, melyben több polgártársunkat városrombolónak minősített.

Ez az ország sosem fog kiindulni ebből a sötét gödörből, ha folyamatosan elvitatjuk a számunkra nem tetsző csoportok jogait. Ma azt halljuk a magukat jobboldali-konzervatív-keresztyénnek hazudó és véleményformáló (valójában csak megmondó-) embereknek tartó hatalmasságoktól, hogy a civilek csak addig civilek, míg nem akarnak politizálni (a politizáló álcivilek pedig sorosbérencek, hazájukra rontók). A másik oldal kórusa se különb: ők az egyházaknak parancsolnának közügyekben szájzárat. Mindeközben pénzről is szó van: a viktoriánusok a civilek pénzforrásait zárnák el (NCA, norvégalap, soros-pénzek), az ellenoldal pedig az egyházak finanszírozását képzelik el úgy, hogy tartsák el a hívek. Nem lehetne ezt másként?

Leegyszerűsítve: azt kellene eldönteni, hogy akarom-e a nemzeti szabadságot azon az áron is, hogy közben baromi szar nekünk.

Nem a funkcionális analfabétákat szólítom meg. Ők görgessenek, kattintsanak tovább. Az írástudók felelősségére számítok csak. Ők talán képesek ilyen-olyan oldaliságuktól függetlenül, a tényeket magukat értékelni.

Hogy miért kellene (majdnem) csípőből azonnal választ adni arra a kérdésre, hogy "mennyibe kerül egy átlagos utca felújítása", vagy legalábbis különböző kategóriákra bontva ugyanezt gyorsan megválaszolni?

Sok, túl sok profi bringás és sportember ismerősöm halt meg az elmúlt években az utakon. S azt kell mondanom, hogy nincs választóvonal profi és hétvégi kerékpáros között e tekintetben.

Az érdi kerékpáros fejlesztéseket illető pesszimista hangulatomat némileg igazolandó megosztom a nyájas olvasóval az alábbi történetet.

Megtörtént. Leszavaztunk. Most egy darabig lehet böngészni a számokat és lehet okoskodni. Én most ezt nem teszem, de azért megmutatom a mostani adatokat a legutóbbi polgármester-választás adataival összevetve.

Városunkban is megbízást kaptak a tervezők: az Eurovelo 6 megvalósíthatóságát, lehetséges nyomvonalait vizsgálják meg, s kezdjék el a kerékpárút tervezését. De mi ez az Eurovelo, miért hat és mire lesz ez jó nekünk?

Ez volt az a hét, mikor megtudhattuk, hogy demokráciánkra hatalmas veszélyt jelent az az internet, aminek népszerű platformján lakossági fórumot tartottunk. Elmagyarázzuk?